סיכום פגישת אינטרגרופ יולי 2018


סיכום פגישת האינטרגרופ של חודש יולי שנערכה בשבת האחרונה (7.7.2018) בשעה 10:30 בכפר מרדכי:

1. תהלה מירושלים לקחה על עצמה אחריות השגחה על סדר בשתי הקבוצות בי-ם. היא תיעזר בידע שצברה עם שנות נסיונה בתכנית ותקפיד על ניהול תקין של כספי הקבוצה וחילוף תדיר של בעלי תפקידים. נמסור בהמשך עדכון לגבי השינויים שביצעה.
2. דודי ד. טרח ולמד את פרטי הסקר שערך הועד העולמי. הוא הציג בפנינו את המצגת והסכים לטפל בעדכון הטעויות שמצאנו בה.
3. תארנו כיצד טופל עניין ההטרדות המיניות שהסעיר את הקהילה בחודש שעבר. הסברנו את חשיבות השמירה על תגובה מדודה, מאופקת בה נקטנו להשקטת הרוחות. עו"ד העמותה יצרה קשר עם הנוגע בדבר. הנ"ל הביע התנצלות והתחייב לתקן את התנהגותו. בחרנו בעל תפקיד קבוע – חברת אינטרגרופ שתהווה כתובת לפניות על רקע הטרדה מינית. היא תשאר אנונימית ותעזור לקריאות המצוקה בעזרת ידע שרכשה במסלולה המקצועי. במקרה הצורך תתייעץ איתנו ועם עו"ד העמותה להמשך טיפול במקרים הדורשים פעולה נוספת. במידת הצורך, ניתן לפנות ליו"ר האינטרגרופ – מיכל מירון או למזכירת האינטרגרופ – בטי קדם.
4. ב-12.6 נערך בחיפה כנס ארצי של עובדים סוציאלים. עדן היתה נוכחת ומסרה למשתתפי הכנס אינפורמציה נחוצה לגבי הפתרון של גריישיט בעזרת מאמן, דף אפור וחברותא תומכת. בעתיד יופנו אלינו מקרים של הפרעות אכילה ושל סכרת שיש לנו מענה עבורם. תודה לעדן על האכפתיות וההרתמות למשימה.
5. קבלנו עדכון קצר מפגישת העמותה האחרונה שהתקיימה ב-23.6. העמותה היא גוף תפעולי שהוקם לשירות הקהילה ופועל תחת האינטרגרופ. דברי הסיכום כבר פורסמו על-ידי העמותה ולא נחזור עליהם כאן.
6. בדקנו את הרעיון להעביר את פגישות הטלפון לאפליקציית אודיו-וידאו הנקראת ZOOM (אפליקציה בטלפון חכם המאפשרת נוכחות ויזואלית וכרוכה בעלות שנתית של 150$) רבים ממשתתפי הפגישות הטלפוניות אינם מעוניינים בשינוי (מעדיפים שמירה על פרטיות.) מאחר שהאינטרגרופ אינו תומך בפגישות טלפוניות כאמצעי החלמה המחליף פגישות פנים אל פנים, החלטנו בשלב זה לוותר על ביצוע המעבר למרות ההבנה שבחשיבות הקידמה.
7. בשל עומס הנסיעות והחופשים בחודשי הקיץ, והחגים של ראשית השנה, קבענו את מרתון "שירות 10" לתחילת חודש אוקטובר. צוות ההובלה גויס וכבר החל בארגון הארוע.
8. בקבוצות ברחבי הארץ חסרים מטבעות לציון ימים ושנים של המנעות. בלוני היא האחראית להספקת המטבעות. כשבלוני תשוב מהחופשה נברר על אופן השגת המטבעות ובפגישת האינטרגרופ הבאה נמנה חברים נוספים שיספקו את השירות.
9. אנו מבקשים להביע תודה מיוחדת לחברי האינטרגרופ והעמותה. עבודתם היא סיזיפית ומתבצעת מאחורי הקלעים ללא תגמול של האגו. בניגוד לתפקידי שירות אחרים חברים אלה אינם זוכים להכרת תודה מאנשי הקהילה הנהנים משירותיהם. הם ממלאים תפקידים שאין בהם מקום ליצירתיות אישית או רווחה נפשית המתלווה לעבודה רוחנית בהנחיית פגישות ועבודת צעדים. שירות זה מתבצע מתוך נאמנות פנימית וצדקת הדרך ומתוך הבנת הצורך שבטיפול בענייני הקהילה. זוהי הובלה שקטה אל דרך הישר השומרת שלא נסטה מן המסלול ונאבד את כוחנו ואחדותנו כפי שקרה בשנים קודמות. אנו מודים מעומק הלב לחברי הצוותים הנאמנים הנושאים במלאכה. אתם ראויים לכל שבח.

מפגש האינטרגרופ הבא יתקיים בשבת ה-4.8.18 בכפר מרדכי בשעה 10:30. בואו לתרום את חלקכם במתן שירות.

תודה על הפגישה המעולה!!!
ויהי מה.
מיכל מירון – יו"ר האינטרגרופ
בטי קדם – מזכירת האינטרגרופ