סיכום פגישת אינטרגרופ אוגוסט 2018


להל"ן סיכום פגישת האינטרגרופ של חודש אוגוסט שנערכה בשבת האחרונה (4.8.2018) בשעה 10:30 בכפר מרדכי :

1. הדס צ. מהצפון ניהלה בשנה האחרונה את הפגישות הטלפוניות בארץ. מי שמעוניין להחליפה בתפקיד יפנה ישירות אליה ויקבל ממנה הדרכה.
2. בלוני מקבוצת תל אביב היא האחראית על אספקת מטבעות יום הולדת. ניתן לפנות אליה או אל אסתר ר. לקבלתם בקבוצות. בטי תלמד מבלוני את נוהל הזמנת המטבעות מארה"ב. אם בעתיד יעלה צורך נפעיל מתנדב נוסף למילוי התפקיד.
3. קיבלנו מבטי עדכון על התקדמות מרתון "שירות-10": עופר ועינת ש. התנדבו להקים את ועדת התוכן של המרתון. המרתון יתקיים בחודש אוקטובר אחרי החגים. בטי וורד יבדקו את אולם הארועים בקיבוץ געש, ובמידה שיימצא מתאים ייקבע סופית מועד הארוע ויימסר לקהילה.
4. רגינה ומירה ג. הודיעו על פתיחת קבוצת צעדים חדשה בראשון לציון. פרטי היום והשעה המדויקים יימסרו בהמשך.
5. לילי אבידר נרתמה לאיסוף רישומי האינטרגרופ ממהלך שנות הפעילות בארץ ושליחתם המסודרת לארכיב באתר גריישיט העולמי. חלקים מהחומר נמצאים בידי זהבה, קליה, לילי עצמה ומיכל מ.
6. נשאלנו לגבי השתתפות ילדים ונערים הסובלים מהפרעות אכילה בפגישות גריישיט. בארה"ב דווח על מקרים רבים של הצלחת נערים בתכנית, ואף על הקמתן של קבוצות נערים עצמאיות. ביקשנו משיר לבדוק את ההשלכות הרפואיות ("אוטונומיה רפואית") והמשפטיות של הנושא. נפרסם בהמשך את הממצאים בצירוף הנחייה לפעולה.
7. חבר גריישיט לשעבר מנחה כיום סדנאות רוחניות ושולח אלינו אנשים הסובלים מהפרעות אכילה. הודנו לחבר על תרומתו בנשיאת המסר וביקשנו שלא יזכיר את שם הקבוצה בפני קהל כדי לכבד את עקרון האנונימיות שלנו. הוא יפנה אלינו את הזקוקים לעזרה באופן פרטי.
8. נשאלנו על נוהל החזרי נסיעות למנחים אורחים ולהל"ן תשובתנו: העיקרון המוביל אותנו הוא מתן שירות על בסיס התנדבותי, לכן איננו ממליצים על החזרי נסיעות ככלל. עם זאת כל קבוצה היא עצמאית ורשאית להצביע ולדון בכל מקרה לגופו ולקבל את החלטותיה באופן אוטונומי.
9. עלתה בקשה לקבל מן העמותה עדכון על ניהול הכספים בתדירות גבוהה יותר. מירה ג. התנדבה לקבל מגזבר העמותה את הנתונים ולהפיק דו"ח רבעוני שיפורסם באתר גריישיט ישראל. תודה מירה!!!!
10. קבוצות בהן פתיחת החדר תלויה באדם פרטי מתבקשות לערוך דיון קבוצתי ולמצוא פתרון קבע חלופי למקרים בהם החדר אינו זמין. מפגשי הקבוצה אינם יכולים להיות תלויים במשתתף יחיד. כמו כן נדגיש כי תפקיד מזכיר/ת הקבוצה הוא לדאוג לכך שהחדר ייפתח וכל תפקידי השירות יוגבלו לפרק זמן ויאושרו במצפון קבוצה.
11. קיבלנו תלונות ממנהלי קבוצות ווצאפ על חברי קבוצה מפריעים. קבוצות הווצאפ הן עצמאיות. מנהלי הקבוצה רשאים להפעיל שיקול דעת ולהחליט על אופן הטיפול בחבר מפריע ללא התערבות האינטרגרופ.

מפגש האינטרגרופ הבא יתקיים בשבת ה-1.9.18 בכפר מרדכי בשעה 10:30. בואו לתרום את חלקכם במתן שירות.

לכל מי שנטל חלק בפגישה – תודה על מתן דוגמא אישית ומחויבות!
ויהי מה.
מיכל מירון – יו"ר האינטרגרופ
בטי קדם – מזכירת האינטרגרופ