סיכום פגישת אינטרגרופ אפריל 2018


סיכום פגישת האינטרגרופ של חודש אפריל שנערכה בשבת האחרונה (7.4.2018) בשעה 10:30 בכפר מרדכי:

1. קיבלנו את פרטי המרתון שמארגנת קבוצת הצפון בהובלת עדן ובעזרתה של זהבה: יום שישי ה-27.4 משעה 10-14:30 רחוב ציפורי 1 בקרית ביאליק. עלות הארוע – 20 ש"ח. אנא העבירו המסר בחדרים ובואו להשתתף.
2. הובאו לידיעתנו סטיות חמורות בתכניות אוכל של חברי תכנית ותיקים: דובדבנים, תמרים, פירות יבשים, מרק, קטניות מונבטות, יין תירוש ועוד. אין מדובר בגמישות סטנדרטית בתוך גבולות הדף האפור הנובעת מזרמי אוכל שונים כי אם בחריגה בוטה שאינה נכללת בשום אופן בתכנית האוכל של גריישיט. אנו בודקים מול ארה"ב כיצד לטפל בנושא המזעזע.
3. דנו בעניין חברי קבוצה המעבירים צעדים בתשלום. לאחר בדיקה מול גריישיט העולמי אנו מזהירים: מדובר בהליכה כנגד עקרונות התכנית (מסורת 6, 8). החברים הנ"ל פוגעים ביכולת ההחלמה שלהם עצמם וכן ב-AA שהשאיל לנו את הצעדים. דגל התנועה הוא נתינה ללא תמורה שמטרתה אחת -הצלת חיים. מי שנתקל בתופעה מתבקש להעיר ולהתריע על הפגיעה בעקרונות היסוד שלנו. חברים אלה גודעים במו ידיהם את הענף עליו אנו יושבים.
4. הקו החם – בנסיון לגייס עזרה מחברי גריישיט בארה"ב עלתה בעייה של תעריף שיחות לחו"ל. דודי ד. יבדוק מול חברת התקשורת המספקת שירות למציאת פתרון.
5. קיבלנו דיווח על אי סדרים ברחבי הקהילה:
• בקבוצה באזור המרכז התבצעה הנחייה של חברה עם 30 ימי המנעות בלבד. המינימום ההכרחי להנחיית פגישה הוא 90 יום. כשאין בנמצא מנחה העונה על הדרישה ניתן לקרוא בסבב בספר הגדול ולהתחלק 3 דקות בהצמדות אל התוכן הכתוב. נושא זה אינו נתון למצפון קבוצה. הוא מצוין מפורשות בפורמט הפגישות ומחייב את כל הקבוצות, ואין לסטות ממנו.
• ישנה שרשרת אימון בה גברים מקבלים מלכתחילה 180 גרם חלבון. הדבר מבוצע בניגוד לתכנית הבסיסית בה כולם מתחילים ב-120 גרם חלבון, אלא אם כן מאמן החליט אחרת בהתאם למשקל הגוף.
• שמענו על פגישות שהתבטלו בגלל חדר סגור. לפי רוח התכנית פגישה אינה תלויה במקום. יש למצוא בפורום מצפון קבוצה מקום מפגש תחליפי כשהחדר הרגיל אינו זמין.
• מאמנים רבים אינם מנחים את מאומניהם לקיים פגישות ושיחות טלפון. המלצת האינטרגרופ היא להקפיד על 3 פגישות שבועיות פנים אל פנים ו-3 שיחות טלפון יומיות.
• משתתפים חדשים המגיעים לחדרים אינם מקבלים מידע בסיסי על קבוצות ווצאפ ופייסבוק כאמצעי לקשר נוסף עם חברי התכנית. יש להקפיד על מסירת הדף אפור והצמדות אליו. בכל פגישה להקפיד שיהיו דפים אפורים לחלוקה ע"י מאמנים. במידת הצורך, יש לדאוג להדפיס דפים נוספים.
• בקבוצת תל אביב התגלו פערים בתקציב, וחוסר בדיווח על איסוף כספים בפגישות. על הקבוצה לבחור גזבר ולנהל רישום מסודר של הכספים הנאספים בכל פגישה.
• קבוצות שאוספות כספים ואינן מחויבות בשכ"ד מתבקשות לשלוח העודפי אל חשבון העמותה.
• לאחר שנים של התרחקות מקווי היסוד של התכנית נולד בארץ דור חדש שכמעט אינו מכיר את שלד התכנית הבסיסי (רוחניות הנבנית ע"י עבודת צעדים ונשמרת במתן שירות) כך קורה שאנשים נופלים לאוכל ועוזבים את החדרים, וותיקי התכנית משתמטים ממתן שירות. נוכח זאת בפגישה של חודש מאי נתחיל בארגון מרתון שיארגנו ותיקי התכנית בו נצמד לבסיס הראשוני המוגש לנו בספר הגדול ובצעדים וכן נבהיר את חוקי תכנית האוכל שאינם ברי שינוי.
• אנו קוראים לוותיקים לחזור לחדרים, לתת שירות בהנחיות, ובהתחלקויות של כוח ותקווה. דרכם של החדשים היא ללמוד מניסיוננו, ומהשאיפה לרצות את מה שיש לנו. מי שהביא את התוכנית לארץ היה דגל ומצפן עבורנו בתחילת דרכנו. רוח זו חסרה היום בחדרים. אנחנו קוראים לכם לחזור למגרש ולא לשבת על הספסל. ללמד את כל השחקנים את חוקי המשחק.
6. בפגישת האינטרגרופ של חודש מאי נחזה במצגת ונקבל דברי הסבר מיעל ת. על הסקר שערך ועד גריישיט העולמי עם נתוני הקהילה ברחבי העולם.

מפגש האינטרגרופ הבא יתקיים בשבת ה-5.5.18 בכפר מרדכי בשעה 10:30. בואו לתרום את חלקכם במתן שירות.

תודה על ההשתתפות האחראית למופת.
ויהי מה.
מיכל מירון – יו"ר האינטרגרופ
בטי קדם – מזכירת האינטרגרופ