סיכום אינטרגרופ – ספטמבר 2019


סיכום פגישת האינטרגרופ של חודש ספטמבר שנערכה בשבת האחרונה (7.9.2019) בשעה 10:30 בכפר מרדכי:

1. ועדת-חשיבה דחתה את הדיווח הראשון שלה לפגישת האינטרגרופ של חודש אוקטובר.

2. אורית דיווחה על התקדמות בפעילות של צוות ארועים: היא נסעה ברחבי הארץ והציגה את תכניות הצוות בפני קבוצות בפריפריה. בנוסף – קיבלה הצעות מחיר לארוע סוף-שבוע המתוכנן לחודש ינואר. לאחר קבלת הצעת מחיר ממקום נוסף נחליט הכין ומתי לקיים את הארוע. בארגון המיני-מרתונים המתוכננים להמשך השנה נדרשים אנשי תוכן ויזמים לעזרת הצוות. אנא פנו אל אורית או אלינו. תודה אורית על דוגמא מופתית של מתן שירות אחראי ועקבי!

3. קיימנו דיון במקרה נוסף של אלימות מילולית באחת מקבוצות הווצאפ שלנו: ברוח צעד 9 המתואם עם החודש התשיעי, בדקנו אפשרות של תיקון פנימי של יחסינו בתוך הקהילה. האם יש דרך להעמיק את העבודה הרוחנית שלנו כקהילה ובכך לחזק את האחדות, האהבה, הקבלה והתמיכה בתוך החדרים?

4. משתתפי הדיון תרמו מחוויותיהם הפרטיות על דרכי התמודדות במקרי פגיעה: בקשת עזרה הולידה התרוממות מעל הפחד וחיזוק קשר אישי עם כוח עליון. במקרה נוסף – קבלת הקושי כהזדמנות לצמיחה סיפקה אומץ להתמודדות. חברה המליצה על זיהוי אותם אלמנטים של שנאה בתוך העצמי ושיחרורם בעזרתם אלוהים ואדם נוסף. זווית נוספת להתמודדות היא שליחת ברכה לחבר הפוגע ותפילה עבורו מתוך הבנה שהתנהגותו החולה מעידה על מצוקה וקריאה לא מודעת לעזרה.

5. הזכרנו שוב את הצורך לשמור את מתחם התכנית כמרחב מוגן שאין בו פלישה לתקשורת פוגענית. לשם כך אורית תנסח אזהרה משפטית שתוצב בכניסה לקבוצות הפייסבוק והווצאפ שלנו. עוז התנדב להקפיד באופן אקטיבי על הפסקה של ויכוחים וריבים פומביים.

6. הספר הגדול מנחה אותנו בעבודת הצעדים לחתור למקום של אהבה בלתי מתפשרת כלפי כל מי שמצוי בעולמנו. אף שהמטרה גבוהה מכדי השגתה בשלמות נראה שכדאי לנו לשים אותה מולנו כסימון דרך וכיעד.

7. איפה אנו כושלים כשאנו פוגעים זה בזה, ושוכחים שכל אחד מאיתנו הוא אדם הנאבק על חייו ונזקק לכל התמיכה והעדינות והאמון כדי לעבור יום נוסף בהמנעות?

8. תכנית AA המקורית נשענה על מגע בלתי אמצעי ואכפתי, יד אוחזת יד, בין חברי הקבוצה. ערבות הדדית היא הכרח להצלחתנו כקהילה. כיצד נוכל להמחיש צורך זה באופן ברור יותר ולרתום את חברי הקהילה לשיפור התנהגותם – לקיחת אחריות נוספת וראיית הזולת כחלק מהעצמי?

מפגש האינטרגרופ הבא יתקיים בשבת ה-5.10.19 בכפר מרדכי בשעה 10:30. תודה על מפגש עמוק ומרגש.

ויהי מה!

מיכל מירון – יו"ר האינטרגרופ

עוז אריה – מזכיר האינטרגרופ