סיכום פגישת אינטרגרופ — נובמבר 2018


להל"ן סיכום פגישת האינטרגרופ של חודש נובמבר שנערכה בשבת האחרונה (3.11.2018) בשעה 10:30 בכפר מרדכי :

1. בטי מסרה את פרטי מרתון "שירות-10" שכותרתו KEEP IT SIMPLE. הארוע יתקיים בקיבוץ געש, ביום שישי ה- 21.12.2018 בין השעות 10:00-14:00. עופר ועינת אחראים על תוכן המרתון ועל קביעת המנחים. נייחד פאנל להדגשת החשיבות של כללי האוכל בדף האפור וההצמדות אליהם ללא עיוות ומניפולציות.
2. ב-10.11.2018 תיפתח בכפר מרדכי סדנת BB בהנחיית שלי ומיכל. המפגשים יתקיימו פעמיים בחודש, בכל שבת שניה ורביעית בחודש בשעה 7:00 ויהיו פתוחים לכל. לפני כל מפגש יועבר הפרק הרלוונטי בו יעסוק המפגש כדי שמשתתפיו יוכלו להכין עצמם בקריאה.
3. לגבי שאלת השימוש בספרות NA אצלנו. באופן עקרוני הספרות המותרת לנו לשימוש בפגישות היא ספרות גריישיט ו-AA שזכתה לאישור רשמי של ועד גריישיט העולמי. משום כך אנו נמנעים מקריאה בחומרים של כל תכנית אחרת.
4. דנו בסוגייה של זכות ההצבעה בפגישות עסקים. כל קבוצה רשאית להצביע במצפון קבוצה ולהחליט על אופן ההתנהלות הרצוי לה כשבראש מעייניה טובת הקבוצה. מאחר שפגישה עסקית מעלה לדיון סוגיות מהותיות מחיי הקבוצה, מצאנו הגיון לא מבוטל בהקפדה על זכאות המשתתפים בהצבעה. חברים שיש להם מעל 90 יום מפגינים במרבית המקרים צלילות יתר, ומונעים פחות על-ידי הרצון העצמי שאינו משרת את טובת הקבוצה. יחד עם זאת, במצפון קבוצה יכולים להצביע כל הנוכחים בפגישה.
5. בעקבות המעבר לשעון חורף התלוננו חברים רבים על הזזת שעת הפגישה באופן שרירותי ללא הצבעה קבוצתית. ברצוננו לחזור ולהדגיש כללים בסיסיים לגבי התנהלות תוך-קבוצתית: לחבר יחיד אין מנדט על סגירת פגישה או שינוי שעת הפגישה ללא קבלת אישור חברי הקבוצה בהצבעה משותפת.
6. פנו אלינו מהועד העולמי בבקשה שנעביר תרומות כספים שהצטברו אצלנו. עדן נרתמה לברר את מצב כספי העמותה הניתנים לשחרור, וכן את אופן העברת התרומות בשאר חלקי העולם. בפגישת האינטרגרופ הבאה נקבל את המידע שאספה ונחליט על דרך הפעולה הרצויה לנו. תודה עדן!
7. שיר הציעה דיון מהותי לגבי אופן ההתנהלות שלנו כחברותא והצורך לשפר את התרבות הארגונית שלנו כדי שנקדם נותני שירות בברכה. פעמים רבות דווקא אלה הפועלים בשם התכנית מואשמים בשליטה וזוכים לקיטונות של ביקורת שיפוטית במקום שייתקבלו בתודה הראויה ובשיתוף פעולה. נעלה את הנושא לדיון מעמיק בפגישת חודש דצמבר.
8. שוב בענייני אוכל: אנו ממשיכים לקבל דיווחים על מקומות רבים בהם ממשיכות הסטיות החמורות מחוקי הדף האפור הבסיסיים שאינם משתמעים לשתי פנים. איילת וציפי ייצרו קשר ישיר עם מאמנות הפועלות בניגוד לתכנית וינסו לשכנע אותן לתקן את אופן האימון שלהן כך שיהיה מתואם עם הקהילה כולה. תודה רבה איילת וציפי.
9. לילי סיימה את איסוף חומרי הארכיב של האינטרגרופ ושליחתם המסודרת אל דוטי ר. מהועד העולמי כפי שהתבקשנו. תודה רבה לילי. כל הכבוד על השלמת המשימה ארוכת הטווח!

תודה על מפגש נפלא ורב משתתפים. רוח ההתנדבות שלכם היא דוגמא מרגשת לכוחו של אלוהים המתגייס לעזור לנותני השירות בתכנית.

מפגש האינטרגרופ הבא יתקיים בשבת ה-1.12.18 בכפר מרדכי בשעה 10:30. בואו לתרום את חלקכם במתן שירות.
ויהי מה!

מיכל מירון – יו"ר האינטרגרופ
בטי קדם – מזכירת האינטרגרופ