הסוכרת והאכילה


אני אכלן כפייתי וסוכרתי. מחלת האכילה הכפייתית גרמה לי להשמנת יתר.

בעקבות ההשמנה חליתי במחלת הסוכרת סוג 2. מיותר לציין שהסוכרת היא מחלה איומה שגורמת לסיבוכים ופוגעת בכלי דם בעיניים, בכליות ובלב. חליתי בסוכרת בנובמבר 1993 וזה היה ״בום״ רציני עבורי. ידעתי מה הן התוצאות של המחלה, היות שאבא שלי היה חולה במחלה האיומה הזו. אבא שלי לא שמר על הבריאות שלו והמשיך לאכול פחמימות וסוכרים – לכן הוא שילם על כך בחייו, ונפטר מהמחלה בגיל 48.

כשגילו את המחלה אצלי, הרופא הפנה אותי לדיאטנית שאמרה לי שאני צריך לאכול בין חמש לשש ארוחות ביום וכמובן לעשות דיאטה, להפסיק לעשן ולעשות ספורט. עם העישון והספורט לא הייתה לי בעיה, הבעיה שלי הייתה המשך האכילה כפייתית. רמות הסוכר בדם שלי רק עלו ועלו וכך גם משקל גופי. בשיא שלי שקלתי 115 קילוגרמים. מינון התרופות שנאלצתי לקחת כדי לשמור על איזון עלה ועלה עם השנים. בחודש מאי 2009 התחלתי להזריק אינסולין. בהתחלה 6 יחידות ובהמשך הגעתי ל-60 יחידות. גם זה לא עזר ורמות הסוכר שלי נשארו גבוהות והגיעו ל-200-250 בצום והאיזון (hba1c) הגיע ל- 10.4 כשצריך להיות בין 4 ל- 6.

תכנית הגריישיט התגלתה לי לפני מספר שנים, כשראיתי קרובת משפחה שלי, שהייתה חברה בתכנית. חשבתי שהיא משוגעת על כל הראש, והתייחסתי לזה בהתאם.

כל בני המשפחה אמרו שהיא "קוקו", למרות שראינו את התוצאות.

לפני כ-14 חודשים בת הזוג שלי התחילה לעשות את תכנית הגריישיט – התוצאות לא אחרו לבוא. התחלתי להתעניין ושמעתי מבת הזוג שלי שאנשים סוכרתיים הורידו את רמות הסוכר שלהם ואת מינון התרופות. דיברתי עם זוגתי על התכנית והיא הציעה לי להגיע לפגישה כדי לראות אם התכנית מתאימה לי.

הלכנו יחד לפגישת גריישיט ומיד קיבלתי רושם חיובי על התכנית. מצאתי מאמנת והתמסרתי לתכנית המופלאה הזו. התוצאות הגיעו מהר מאוד – תוך חמישה עשר ימים כמות האינסולין ירדה מ-60 ל-20 ולאחר מכן ל-10 ול-6. תוך 78 ימים מהתחלת התכנית – הפסקתי להזריק אינסולין!!! זו המתנה הגדולה של תכנית מופלאה זו. כמובן שקיבלתי מתנות נוספות כמו: רוגע, רוחניות, חברותא מופלאה וירידה במשקל. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, הסוכר שלי בבוקר בין 95 ל-110 והאיזון hba1c ירד ל-5.7 והמשקל ירד מ-102 מהתחלת הדרך שלי בגריישיט ל-79.8 קילו.

התחלתי את הגריישיט בחודש אוקטובר 2009 והתאהבתי בתכנית. יש לי משקל ברכב, במשרד, וכמובן בבית. אני הולך למסעדות עם המשקל, גם בחופשות אין לי בעיה עם המשקל ולא עם מה יגידו האנשים בסביבתי. כשאני יוצא לחופשה, למסעדה או לאירוע – אני דואג לקחת אתי גיבוי לאוכל ומשקל. תמיד יש לי סוללות נוספות בארנק. מיום שהתחלתי את הגריישיט לא היה לי יום אחד של היפוגליקמיה. הסוכר שלי מאוזן וכל בדיקות הדם שלי מצוינות.

ההרגשה הכללית מצוינת והאוכל בריא וטעים.

כשהרופא שלי שמע בהתחלה מה שאני הולך לעשות הוא נבהל ואמר לי שאני סוכרתי וצריך לאכול שש ארוחות ביום ושחובה לאכול פחמימות. לא לאכול יותר מפרי אחד ביום. לאחר כחודשיים הוא ראה את בדיקות הדם שלי ואמר ״אני לא יודע מה אתה עושה אבל התוצאות מצוינות ותמשיך בדרך שלך״. כמובן שגם הדיאטנית לא ״השתגעה״ במיוחד על התכנית, אבל אחרי שראתה את ירידת הערכים של הסוכר ושל המשקל – היא התחילה לשאול ולהתעניין על התכנית. כל יום אני מכין תפריט אוכל ליום המחרת, מוסר ומתחייב בפני המאמנת שלי על התפריט. בערב כשאני חוזר מהעבודה אני מכין לי את האוכל ליום המחר ומשתדל להיצמד לתפריט ללא שינוי. הידיעה שהאוכל שלי מוכן, שקול ומדוד- נותנת לי שקט. אני קורא בספרות של האלכוהוליסטים האנונימיים והתחלתי סדנה של תכנית שנים-עשר הצעדים. אני משתדל ללכת לשלוש פגישות בשבוע, הפגישות גורמות לי להבין מסיפורים של אחרים מהותה של התכנית, מחזקות אותי וגורמות לי להבין שלא כדאי ליפול כי קשה לקום לאחר מכן. נכון להיום, יש לי ארבעה מאומנים – הם נותנים לי כוח ומחזקים אותי.

אני ממליץ בחום על תכנית הגריישיט – גם למי שרוצה להיות בריא וגם למי שרוצה לרזות.