סיכום אינטרגרופ – ינואר 2020


סיכום ישיבת אינטרגרופ – ינואר 2020

התנהלות האינטרגרופ

מדי חודש תתקיים פגישת אינטרגרופ; יהיו חודשים בהם האינטרגרופ יתקיים בפגישה פרונטלית וחודשים אחרים בהם נקיים פגישת אינטרגרופ בווידאו דרך אפליקציית ZOOM.

הפגישות הפרונטליות יתקיימו במקומות שונים ובשעות משתנות; בכל פעם קבוצת גריישיט אחרת תארח את מפגש האינטרגרופ, זאת כדי לגייס אלינו נציגי קבוצות וחברי קהילה רבים ככל שניתן.

בימים הקרובים נרכוש מנוי ZOOM לקהילה שלנו, ונוכל לקיים דרך האפליקציה גם פגישות גריישיט רגילות. ראוי לציין כי פגישות גריישיט מכל סוג (כולל פגישות התחלקות שבועיות, פגישות ועדות, פגישות בורד, פגישות צעדים וכו') מתקיימות ומוכחות כמוצלחות מזה למעלה מ-3 שנים בכל העולם, ובארצות אחרות נראה כי השימוש בפגישות וידאו תורם לריבוי משתתפים גם ממקומות רחוקים יותר, וביחד עם זאת לא גורם להקטנת כמות המשתתפים בפגישות הפרונטליות.

 

מה זה אינטרגרופ?

האינטרגרופ הוא גוף עסקי שמאגד נציגי קבוצות וחברי קהילה נוספים, כדי להיות גוף תומך ומחזק לקהילה, לקשר, לאפשר, לטפח, לארגן תשתיות – כל דבר או פעולה שיכולים לעזור לחברי הקהילה ולמכור שעדין סובל.

האינטרגרופ אינו מנהל. מדובר בגוף שירות, שמעביר ומקבל מסרים לקבוצות ומהקבוצות, גוף שיכול לארגן ספרות, להיות צינור מקשר בין חברי הקהילה בארץ, וכחלק מחברי הקהילה בעולם. כאמור – המטרה העיקרית של האינטרגרופ – לשרת ולחזק את הקהילה, ולעזור לאכלן הכפייתי שעדיין סובל!

אנחנו נכנסים לתהליך של ניסיון לחבר את חברי הקהילה ולהביא להשתתפות רבה יותר של נציגי קבוצות באינטרגרופ. אנו מבקשים לעודד את כל קבוצות הקהילה לבחור נציג שיגיע וייצג אותן בפגישות האינטרגרופ הבאות!

לפרטים נוספים על תפקידי האינטרגרופ באתר הגריישיט העולמי: https://www.greysheet.org/intergroup/guidelines-for-gsa-area-intergroups

בעלי תפקידים באינטרגרופ ישראל –

  1. מה זה נציג קבוצה? (באנגלית – GSR – Group Service Representative)

על פי המסורות כפי שמוצגות באתר הגריישיט העולמי, על נציג הקבוצה:

  • להיבחר על ידי קבוצתו במצפון קבוצה;
  • כהונתו בתפקיד לשנה אחת, בכל שנה יבחר נציג חדש או שהחבר הנציג ייבחר מחדש לתפקיד.
  • הימנעות רצופה עפ"י הדף האפור של שנה אחת לפחות; במקרים של קבוצות אשר אין בהן חברים למעלה משנה בהימנעות או במקרים בהם יש אדם כזה שאינו מעוניין להיות נציג – ניתן לבחור חבר שיש לו הימנעות רצופה של פחות משנה. במקרה כזה לנציג לא תהיה זכות הצבעה באינטרגרופ;
  • לכל נציג קבוצה זכות הצבעה באינטרגרופ (למעט נציגי קבוצות שנמצאים בהימנעות רצופה של פחות משנה אחת).

תפקידיו העיקריים של נציג הקבוצה – להעביר מסרים מהקבוצה לאינטרגרופ ולקבל מסרים ממנו. הוא הצינור המקשר.

פרטים נוספים על תפקיד נציג הקבוצה באתר הגריישיט העולמי: https://www.greysheet.org/36-board-of-trustees/proposed-structure/93-what-is-a-general-service-representative-gsr

  1. מנהל/יו"ר האינטרגרופ (באנגלית – ISR – Intergroup Service Representative)

על פי המסורות כפי שמוצגות באתר הגריישיט העולמי, על יו"ר האינטרגרופ:

  • להיבחר על ידי האינטרגרופ;
  • כהונתו בתפקיד – שנתיים. בתום כל תקופה יבחר נציג חדש או שהיו"ר ייבחר מחדש לתפקיד;
  • הימנעות רצופה עפ"י הדף האפור של שלוש שנים לפחות;
  • מקובל כי מנהל האינטרגרופ הינו גם הנציג בשירות העולמי.

פרטים נוספים על תפקיד יו"ר האינטרגרופ באתר הגריישיט העולמי: https://www.greysheet.org/intergroup/guidelines-for-gsa-area-intergroups

  1. גזברית – קליה.

מועד פגישת האינטרגרופ הבאה וסדר יום הפגישה יתפרסמו בהמשך.

מצורף קישור להרשמה לקבלת המייל החודשי של גריישיט העולמי.

מעודדים את כל חברי הקהילה להשתתף במפגש הבא, שיתקיים בווידאו. פרטים בהמשך.

יעל – מנהלת האינטרגרופ

עוז – מזכיר האינטרגרופ